Ga naar de inhoud

Samenlevingscontract en
huwelijkse voorwaarden

Samenlevingscontract

Als u gaat samenwonen kunt u in een samenlevingscontract afspraken vastleggen over bijvoorbeeld de kosten van de huishouding of de kosten voor het verzorgen en opvoeden van kinderen. Ook kunt u een verblijvingsbeding opnemen. Dat zorgt ervoor dat u de gemeenschappelijke bezittingen mag behouden wanneer uw partner komt te overlijden. U kunt met meer dan twee personen gelijktijdig een samenlevingscontract afsluiten. De notaris komt dan twee keer bij u thuis. Eén keer voor het bespreken en één keer voor het ondertekenen van het contract.

U kunt een samenlevingscontract via De Rijdende Notaris thuis krijgen voor een bedrag van 495,- (excl. BTW en leges). Dit is inclusief de voorrijkosten, inschrijvingskosten, het uurloon van de notaris etc.

Wilt u een samenlevingscontract aan huis? Neem dan nu contact met ons op.
Wilt u meer informatie over een samenlevingscontract? Klik dan hier

Hypotheek voor samenwoners -Samenlevingscontract en huwelijkse voorwaarden | Notaris Kluitenberg

Huwelijkse voorwaarden

Als u trouwt of een geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen afsluit, dan betekent dit dat alle bezittingen en schulden van u samen zijn. Mocht een van u failliet gaan of komen te overlijden, dan bent u voor de helft verantwoordelijk voor de gemeenschapsschulden. Wilt u uw bezittingen of schulden om deze of andere redenen apart houden? Dat kan door huwelijkse voorwaarden of partnerschapsvoorwaarden af te sluiten bij een notaris. De notaris komt dat twee keer bij u thuis. Eén keer voor het bespreken en één keer voor het ondertekenen.

U kunt huwelijkse voorwaarden via De Rijdende Notaris thuis afsluiten voor een bedrag van 595,- (excl. BTW en leges). Dit is inclusief de voorrijkosten, inschrijvingskosten, het uurloon van de notaris etc.

Wilt u huwelijkse voorwaarden aan huis afsluiten? Neem dan nu contact met ons op.
Wilt u meer informatie over huwelijkse voorwaarden? Klik dan hier.

Contact opnemen | Notaris Kluitenberg

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Wilt u een testament aan huis, uw huwelijkse voorwaarden op locatie of de oprichtingsakte van uw B.V. op kantoor tekenen? Laat de notaris dan naar u toe komen. Altijd vaste prijzen. Gewoon een notaris, maar dan aan huis. Neem contact op met De Rijdende Notaris:

Onze expertises

Relatie & Familie

Samenlevingscontract en huwelijkse voorwaarden

Schenken & Erven

Testament en levenstestament aan huis

Ondernemen & Bedrijf

Ondernemingsrechtelijke diensten